ژانر: حادثه‌ای،‌ ماجرایی /

خلاصه داستان: در زمان‌های بسیار بسیار دور، نوعی موجود اسطوره‌ای و پرنده‌آسا موسوم به «هارپی» در صدد این است تا تخم خود را به سلامت به یک جوجه تبدیل کند. روزی از روزها سر و کلۀ موجودی شرور و مارمانند پیدا می‌شود. این موجود، هدفی جز صید تخم هارپی ندارد. بالاخره جدالی مرگبار بین هارپی و موجود مارآسا پدید می‌آید. از یک طرف، هارپیِ مادر در پی حفاظت از جگرگوشۀ خویش است و از طرف دیگر موجود مارشکل تمام دسایس و ترفندهای خود را به کار می‌گیرد تا بازندۀ میدان نبرد نباشد. اما به راستی برندۀ این جدال کدام موجود خواهد بود و فرجام تخم هارپی چه خواهد شد؟ با تماشای انیمیشن «شیمر» پاسخ این پرسش را خواهید یافت.

 توضیحات تکمیلی: در انیمیشن «شیمر» به سه نوع موجود اسطوره‌ای اشاره شده است.

«هارپی» (Harpy) موجودی است که خلقت آن ترکیبی از پیکر یک انسان مؤنث و یک پرنده است.

موجود مارآسا در واقع نوعی هیولای اساطیری موسوم به «گورگون» (Gorgon) است. گورگون‌ها بالاتنه‌ای شبیه به انسان و پایین‌تنه‌ای شبیه به مار دارند. سرِ این موجودات به جای مو پوشیده از مارهای کوچک و زهرآگین است. معروف‌ترین گورگون ذکر شده در اساطیر، موجودی موسوم به «مدوسا» (Medusa) است.

و اما جانور سوم که اسم انیمیشن برگرفته از آن است، موجودی اسطوره‌ای به نام «شیمر» (Chimera) است. شیمرها در اصل موجوداتی هستند که هر قسمت از بدن آن‌ها در برگیرندۀ پیکر یک حیوان متفاوت است. آن‌ها در برخی روایت‌های اساطیری سری به شکل شیر و بدنی به شکل بز دارند؛ به جای دُم هم سرِ یک مار در انتهای بدن آن‌ها وجود دارد. اما در معنای عام‌تر، عنوان شیمر را می‌توان به هر نوع موجود مرکب از چند ژن متفاوت جانوری اطلاق کرد.در ادبیات علمی غرب به جانوران چندرگه یا پدیده‌های دارای چند خاستگاه اصطلاحاً «شیمر» یا «کایمر» می‌گویند و این واژه تا حدودی اصطلاح «شترگاوپلنگ» را در ذهن ما فارسی‌زبانان تداعی می‌کند. 


فیلم و انیمیشن

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

Manish منابع آزمون دکتری حقوق Daniel قطعات لودر ديوار علم کاشی و سرامیک چت و گفتمان پایگاه اطلاع رسانی کانون فرهنگی هنری مساجد کاشمر فاز موزیک حلزون اسکارگو الماس